تربیت یک هزار و ۲۰۰ حافظ قرآن در استان همدان 

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سهم همدان تربیت ۱۲۰۰ حافظ در طی سال جاری است.

مقصود قاسمی، امروز دوم تیرماه در گردهمایی مدیران مؤسسات و فعالان عرصه قرآن استان همدان، که با موضوع بررسی دستورالعمل طرح سراسری ۴۰ هزار حافظ قرآن کریم به پاس ۴۰ هزار شهید قرآنی، برگزار شد، گفت: بر اساس دغدغه رهبر معظم انقلاب در پرورش ۱۰ میلیون حافظ، طرح تربیت حافظان قرآن کریم به نام ۴۰ هزار شهید قرآنی کشور برگزار می‌شود، این طرح قدمی برای رسیدن به مطالبه رهبر انقلاب است.

او با اشاره به سهم هر استان در تحقق این طرح گفت: سهم همدان و سایر استان‌ها ۱۲۰۰ نفر است. یعنی در طی سال جاری همدان موظف به تربیت ۱۲۰۰ حافظ است که این طرح در مرحله اول شامل حفظ ۵ جزء از قرآن کریم است. قرین شدن نام شهدا با حافظان با این رویکرد است که هر حافظ در این طرح شهیدی را یار معنوی خود قرار دهد.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: شرکت در این طرح منوط به اعلام آمادگی مؤسسات قرآنی است، در حال حاضر ۲۸ مؤسسه قرآنی در همدان فعال هستند که ۱۵ مؤسسه در زمینه حفظ توانایی فعالیت دارند. مؤسسات ضمن ثبت‌نام در سامانه حمد به آدرس www.qia.ir آمادگی خود و قرآن آموزان مؤسسه را برای شرکت در آن اعلام می‌کنند.

قاسمی با بیان اینکه امیدواریم در این زمینه همدان به عنوان یک استان قرآنی ورود کند، گفت: کارت هدیه‌ای برای هر جزء حفظ شده به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به مؤسسه و حافظ تعلق می‌گیرد، مؤسسات قرآنی زیر نظر اداره ارشاد تا ۲۴ تیرماه فرصت دارند ضمن ثبت‌نام و اعلام آمادگی در طرح حفظ سراسری شرکت کنند.

او با اشاره به وضعیت ثبت بیمه فعالانی قرآنی گفت: در استان همدان ۳۵۶ نفر از مدیران، معلمان، قاریان، فعالان قرآنی دارای بیمه از طریق عضویت در صندوق هنر هستند، عضویت در صندوق هنر و بیمه قرآنیان مشروط به فعالیت در سامانه حمد و از این طریق امکان پذیر است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان به فعالیت در سامانه حمد تأکید کرد و گفت: یکی از دلایلی که عضویت این فعالان قرآنی به ویژه در زمینه بیمه به مشکل بر می‌خورد فعال نبودن در سامانه حمد است، متقاضی بیمه اگر در این سامانه ثبت‌نام نکند از بیمه نمی‌تواند استفاده کند، هر فعال قرآنی فعالیت خود را حداقل دو ماه یکبار در این سامانه ثبت کند تا به عنوان فعال قرآنی محسوب شوند.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، گفت: مؤسسات قرآنی اخبار مربوط به فعالیت مؤسسه خود را در گروه ایتا برای رئیس گروه قرآن وعترت ارسال کنند تا در کانال فعالان عرصه قرآن وعترت ارشاد اسلامی بارگزاری شود.

قاسمی گفت: با توجه به فضای انتخابات، مدیران مؤسسات قرآنی مخاطبان خود را به مشارکت دعوت کنند و فرد اصلح را از دیدگاه قرآن بیان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.